Колегам

Урок математики Ш.О. Амонашвілі
Симфонія чисел
https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDVjRzTjc0NVJhSk0


Курси підвищення кваліфікації 


На курсах підвищення кваліфікації, в ХАНО, отримали багато важливої інформації, якою хочу поділитися зі  своїми колегами.

Вікові особливості молодших школярів

https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDV1daUVBFX2lUVEE

Цікавий фільм про виховання дітей

https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDYmJZNnpmQUZGd3c

Формування літературознавчої компетентності

https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDVkNxM1lRS0ZoME0
Орієнтовний конспект уроку з літературного читання в 4 класі. Урок - дослідження.
https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDajdMOUZiU1Z4bEk
Методика розвитку творчих мовленнєвих здібностей молодших школярів
https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDWjBINDhyYjY1dTQ
Метод аналізу художнього тексту
https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDalRmUHREQVYzOVk
Неякісна друкована продукція для дітей
https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDVWdZaG9peWNnNDg

Реалізація завдань Державного стандарту у викладанні предмета трудове навчання

Краса родом з Петриківки 
Український віночок
Освітня галузь "Мистецтво". Особливості викладання предмета "Образотворче мистецтво".
Слайдшоу Україна
Кэтрин Эндрюс Фишер.  Мир детства
ЭНКАУСТИКА
https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDUFh1ZGhfdjRiMUU

ОП та БЖД для вчителів

https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDMU1kVVEzaU1yalU


План роботи МО вчителів початкових класів на 2016/2017 навчальний рік

https://drive.google.com/open?id=0B9D3rfH-XJtDRGlYeHVZc2RFbzg



Взаємовідвідування уроків

Взаємовідвідування уроків має велике значення у підвищенні педагогічної майстерності.Урок з української мови проводить молодий спеціаліст, Омельченко Юлія Миколаївна.



Юлія Миколаївна на уроці впроваджує інтерактивні методи. Робота в групах дала змогу учням набути навичок, необхідних для спілкування та співпраці. Вона стимулює роботу в команді. Висловлювання думок допомагає дітям відчути особисті можливості.

Маємо суттєво підтримати вчителів, - Гриневич
У 2017 році вдасться підняти зарплату педагогічним працівникам, але цього недостатньо, оскільки лише від вчителів залежить успіх реформування середньої освіти. Про це заявила міністр освіти Лілія Гриневич під час відвідання Рівненської області.
За її словами, місцеві ради не розглядають нові надходження до місцевих бюджетів, що вони отримали в результаті децентралізації, як потенційні видатки на освіту.

“Ми постійно живемо між бажаним та можливим. В наступному році вдасться підняти зарплату педагогічним працівникам на 50%, але цього недостатньо. Ми маємо суттєво підтримати вчителів – лише від них залежить успіх змін, які ми сьогодні починаємо. Оновлення програм початкової школи, впровадження Нової української школи – усі ці зміни залежать від того, чи зможемо ми працювати разом єдиною командою”, - зазначила Лілія Гриневич.
Вона також наголосила, що дуже важливо передбачити в місцевих бюджетах гроші на підвищення зарплат для педагогічних працівників, яким зарплатню платить місцева влада. Зокрема, працівникам дошкільної освіти, зарплата яких фінансується з місцевих бюджетів.
Як відомо, в уряді планують підняти заробітні плати українським вчителям, зокрема, з 1 січня 2017 року вчитель вищої категорії має отримувати від 5266 грн до 6841 грн, учитель без категорії отримуватиме від 3960 до 4853 грн.
24.11.2016



Вивчення реформ, які готує МОН
На які зміни слід чекати українській школі й коли
У Міністерстві освіти і науки відклали дату переходу на 12-річний навчальний план до 2018 року, бо досі не ухвалили новий закон про освіту. Першочергово планується реформувати початкову та старшу школи, пише Deutsche Welle.
Реформа середньої та дошкільної освіти належить до ключових завдань українського урядув 2016-му році. Принаймні так стверджує прем’єр-міністр Арсеній Яценюк. Щоправда відповідний законопроект, над яким працювала велика кількість експертів і працівників освіти і який уже двічі передавали до Верховної Ради, досі навіть не зареєстрували в парламенті.
У міністерстві освіти і науки України минулого літа обіцяли фундаментальні зміни вже з 2017-го - перехід на 12-річне навчання та поділ на початкову, середню й старшу школи. Тепер обережно говорять про 2018-й рік. Як пояснюють експерти, законотворчий процес затягнувся, оскільки його учасники намагаються знайти компроміс, який би задовольнив і вчителів, і керівників вищих навчальних закладів 1-2 рівня акредитації, яких зачепить реформа старшої школи.
                                  
Початкова школа
Дискусії ведуться на всіх ланках - від початкової школи до старшої. Наприклад, ідея зробити навчання в початковій школі не стільки через предмети, як через розгляд тем та ігри викликала спротив у вчителів мистецтва - ті навіть зареєстрували на сайті президента петицію з вимогою не скасовувати уроки музики та малювання. Ці дисципліни відсутні в проекті концепції реформи початкової школи.
Реформа, яку готує МОН, не скасовує мистецтво, а лише інтегрує його з іншими предметами, запевняє заступник міністра освіти Павло Хобзей.
"Сьогоднішня початкова школа дуже часто нагадує швидше гімназію: діти за партами сидять обличчям до дошки, атмосфера залишилася авторитарною. Нам би хотілося, щоб це було інтерговане навчання, яке б стимулювало розвиток дітей, розвиток зацікавлень", - пояснив у розмові з DW заступник міністра. Він - проти оцінювання дітей у перших класах і проти предметів. "Щоб уява про світ сформувалась через гру, діяльність," - каже Хобзей.
Вчителі ж мистецтва в такій інтеграції вбачають загрозу. "Діти не будуть на українській мові чи математиці малювати фарбами, все зведеться до заштриховування фігур у зошитах, замість того, щоб поринути у мистецтво, - застерігає вчителька образотворчого мистецтва Наталія Прокопів, - А музику замінять фізкульт-хвилинкою. Ми втратимо культуру в початкові ланці. До них має прийти художник з мольбертом, музикант, який грає на фортепіано."
Розвантаження
Чимало дискусій точиться й навколо реформування середньої та старшої школи. Одна з головних – розвантажити школярів.
"Ми на стільки перевантажили програму, ми нічого не вийняли, лише додавали, і в результаті дуже багато речей мають репродуктивний характер, налаштований на запам’ятовування. А це не те, що потрібно сьогодні освіченій людині," - розповідає Ірина Чернілевська, директор гімназії у Києві.
Новий закон має зменшити кількість предметів, дисципліни укрупнять, щоб не дублювати інформацію. Окрім того, більше автономії мають дати вчителю, пояснюють експерти, які працювали над законом. "Навчальні програми наблизять до європейських зразків, коли є очікувані результати, немає погодинно розписаного розкладу, що і коли вчитель повинен викладати," - розповідає експерт аналітичного центру CEDOS Ірина Когут.
Старша школа
Старша школа - це ланка, де очікується найбільше змін. Тут планують зробити чітку та реальну спеціалізацію, а не натяк на неї, як було у 2000-х, розповідає Когут.
"Тоді в кожній школі нібито мала бути профільна освіта, але переважно це був загальний профіль, або тільки два, тобто фактично без вибору. Тепер планується відділити старшу школу, дуже часто просторово, подекуди в окремі заклади," - пояснює Ірина Когут.
Пропонується, щоб після закінчення 9 класу діти складали зовнішнє незалежне оцінювання та, залежно від побажання і результатів ЗНО, мали можливість вступити в старші профільні школи за двома напрямками - загальноосвітнім чи професійним. Загальноосвітній - це фактично підготовка до університету в багатопрофільному академічному ліцеї. Професійний - навчання у профліцеях та коледжах, де діти отримували б робітничу професійну кваліфікацію чи кваліфікацію молодших спеціалістів.
Прозоріший контроль
Усунути бюрократію зі шкіл планують новим підходом до атестації вчителів та управління навчальними закладами. Повноваження місцевих органів освіти хочуть значно звузити, а школам дати більше фінансової та адміністративної автономії. Водночас є ідея запровадити громадський контроль: планують ввести конкурсне обрання директорів шкіл, дати більше повноважень педагогічним та батьківським радам.
Вчителям мають дати можливість обирати, де підвищувати кваліфікацію, таким чином зруйнувати монополію інститутів післядипломної педагогічної освіти, розповідає Ірина Когут. А от ідея сертифікації вчителів не знайшла повної підтримки.
"Задум був, щоб з одного боку знайти більш-менш безболісний для бюджету спосіб підняти вчителям зарплату, з іншого - зробити контроль знань самих вчителів, щоб відсіяти відверто некваліфіковані кадри. Тобто пропонувалося ввести об’єктивну складову оцінювання у те, що раніше називалося атестацією. Раніше це відбувалося через відвідування директором, колегами уроків - тобто явно конфлікт інтересів," - пояснює Ірина Когут.
Поки що зійшлися на компромісі - традиційну атестацію залишать, а сертифікація буде добровільною і даватиме можливість отримати підвищення зарплати.
Коли чекати змін
Якщо парламент ухвалить закон про освіту навесні, у МОН обіцяють, що уже з 2018 запрацює реформа початкової та старшої школи. Реформу середньої школи обіцяють запустити до 2020 року.
Освіта.UA  30 січня

Урок навчання грамоті у 1 класі.
Т.Г.Шевченко

27 січня відбулася консультація на тему: "Психолого - педагогічна література на допомогу вчителю"

1. Розглянули посібник кандидата психологічних наук, Валентини Бондаровської, "Діти як психологічне дзеркало сім'ї та суспільства."
2. Обговорили рекомендації "Молодим людям для власного захисту" (Що варто знати юнацтву в непростий час). Валентина Бондаровська. 
3. Познайомилися з книжкою, яка допоможе пережити горе -  "Почуття від втрати близької людини" В.Бондаровська.


План роботи методичного обєднання на 22 січня.

  1. Обговорення Концепції початкового навчання (проект)
  2. Підготовка до предметних днів (математика, укр.мова, природознавство, основи здоров'я)
  3. Ознайомлення з проектом "Толерантне виховання"
                                         
   


       Обговорення заходів до предметних днів



12.02.2016 р.      Англійська мова - готує вчитель англ. мови 
Пивовар Ю.О., допомагають вчителі початкових класів. 

26.02.2016 р.      Математика -  готують вчителі 3-х класів 
(Снарська О.М. 3-А кл., Писаренко Т.В. 3-Б кл..)

1. Мандрівка у країну "Математика". 
2. Математична вікторина
3. Музичний конкурс (підготувати пісню з математичною тематикою)

4.03.2016 р.         Природознавство - готують вчителі 4-х класів
 ( Авраменко К.В. 4-А кл., Орєхова Н.І. 4-Б кл..)

1. Природознавчі цікавинки
2. Вікторина "Хто на малюнку?".  Загадки. (Мультимедійний проект)
3. Конкурс малюнків
4. Музичний конкурс

12.03.2016 р.        Українська мова - готують вчителі 2-х класів 
(Бутко Н.Ю. 2-А кл., Давиденко Н.М. 2-Б кл..) 

1. Конкурс віршів Т.Г.Шевченко
2. Твір на тему " Тече вода з-під явора..."
3. Вікторина "Мова моя мальовнича"
4. Конкурс малюнків
5. Музичний конкурс

13.05.2016 р.       Основи здоров'я - готують вчителі 1-х класів
 (Сорока О.Г. 1-А кл., Чаговець Т.М. 1-Б кл..) 

1. Гра "Вивчаємо, перемагаємо".
2. Бесіда- гра "Вогонь - друг, вогонь - ворог"
3. Конкурс плакатів "Ми за здоровий спосіб життя"
4. Естафети
5. Танцювальний флешмоб














3 коментарі: